Nieuw: Honda GB350S

Honda GB350S

Met de GB350S lanceert Honda een toegankelijke A2-motor op basis van een luchtgekoelde eencilinder. Doel? Een no-nonsense motorfiets die garant moet staan voor pretentieloos rijplezier.

Tussen de wielen zit een luchtgekoelde 348cc eencilinder, goed voor 20 pk bij 5.500 tpm en 29 Nm @ 3.000 tpm. De vijfversnellingsbak met lange overbrengingsverhoudingen wordt aangestuurd door een slipperkoppeling.

Het stalen semi-dubbele wiegframe zorgt voor een stabiel en vertrouwenwekkend rijgedrag en een kleine draaicirkel. Met een zithoogte van 800 mm en een rijklaargewicht van 178 kg blijft alles toegankelijk en geruststellend hanteerbaar. En is dat nog niet genoeg, dan zorgt tractiecontrole voor een extra schepje gemoedsrust.

Honda GB350S

Qua vering beschikt de GB350S over een 41 mm telescoopvork en dubbele schokdempers achter, de remmen bestaan uit een 310 mm schijf voor en 240 mm achter, uiteraard ondersteund door ABS.

Honda GB350S

De strakke en eenvoudige styling is ‘klassiek’ Honda, met stalen brandstoftank, uit hars vervaardigde zijpanelen en voorspatbord en alle verlichting is led. Het dashboard bestaat uit een analoge snelheidsmeter en een digitale versnellingsindicator. De 15 liter benzine aan boord zou goed moeten zijn voor een actieradius van maar liefst 600 kilometer, al zal je het daarvoor wel érg rustig aan moeten doen.

Deel

Gerelateerde artikels

Aprilia Tuono 660 Factory

Aprilia Tuono 660 Factory

De naakte Tuono 660 volgt hetzelfde spoor als z’n gekuipte RS 660 broer, met Euro5+ gehomologeerd blok, iets meer vermogen en ook hier uiteraard een

Dainese Springbok 3L

Producttest: Dainese Springbok 3L

Hoewel leer doorgaans overheerst in mijn garderobe, wijk ik voor reisavonturen of allroad escapades uit naar deze Springbok combi van Dainese. Zoals het de Italianen