Producttest: QUADLOCK

Quadlock

Zonder brood, water en smartphone is de mensheid gedoemd uit te sterven, het zij zo. Ook de accessoireshandel in telefonie beleeft gouden tijden, dus ook QuadLock, dat als een raket gaat binnen het immense merkenpalet van de firma Bihr.

Het assortiment van QuadLock is duizelingwekkend en je start feitelijk met het selecteren van je smartphone (in mijn geval iPhone 11 Pro Max) voor de juiste achtercover. Voorts kies je voor montage in je balhoofd, aan het stuur, rempot, waar dan ook, wat jouw uiteindelijke QuadLock-keuze tot een modulair bouwpakket maakt. Da’s mooi, maar de kassa tikt onverbiddelijk door. Een regencover, tussenliggende USB-lader of zeer aan te raden trillingdemper (motortrillingen kunnen de beeldstabilisatie van je smartphone ruïneren) zijn allemaal van topkwaliteit, maar maken de financiële optelsom nogal aanzienlijk. In een mum van tijd vlieg je volgas de honderd euro voorbij, ook zonder de niet-essentiële gimmicks.

Quadlock

Nog even over de kwaliteit: ook qua verpakking en uitstraling neemt QuadLock de griezelig perfecte presentatie van Apple als voorbeeld. Subliem dus. En bij de versie voor montage in het balhoofdgat wordt materiaal voor de twee verschillende diameters bijgeleverd. Eenmaal het persoonlijke bouwpakket in elkaar gezet en gemonteerd, werkt ‘mijn’ QuadLock-systeem prima, al moet ik aanvankelijk de slag even te pakken krijgen om mijn telefoon met een kleine kwartslag door de (blauwe) beugel te drukken. Iets meer vertrouwen in het materiaal, dus lompere omgangsvormen, blijken de remedie.

Met de antivibratiedemper zit je smartphone wat losser gemonteerd, maar da’s precies de bedoeling. Door dezelfde vrees dat mijn Heilige Smartphone ook maar iets zou kunnen overkomen, heb ik de regenponcho niet altijd gebruikt bij de verregende 100Colls. Kan me namelijk niet voorstellen dat die Niagara Falls-bestendig is…

Getest door: Joost
Prijs: al gauw + € 100,-
Meer info: mybihr.com

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red