Triumph zwaait Thruxton uit met Final Edition

Triumph Thruxton Final Edition

Dat de Thruxton de moeder aller hedendaagse caféracers is, zal niemand betwisten. Dat hij qua looks, afwerking, loopcultuur, sturen en – niet onbelangrijk – gevoel van authenticiteit tot het beste behoort wat je in retroland kunt krijgen, ook niet. Toch heeft Triumph besloten om de productie in 2024 te laten aflopen, de allerlaatste productierun wordt dan ook een speciale.

De Thruxton Final Edition komt in Competition Green met handgeschilderde gouden details en wordt geleverd met een certificaat van echtheid. Lekker fancy. Basis van de Final Edition is de Thruxton RS, die zoals bekend aangestuwd wordt door de 1.200cc paralleltwin uit de Bonneville T120, in de Thruxton goed voor 105 pk @ 7.500 tpm en 112 Nm @ 4.250 tpm. Zowel de Showa Big Piston UPSD als de dubbele Öhlins piggyback achter zijn volledig instelbaar, radiale Brembo M50 monoblocs zorgen voor de gewenste stopkracht.

Triumph Thruxton Final Edition

Omdat ook caféracers mee (moeten) zijn met hun tijd, beschikt de Final Edition uiteraard over rijmodi, ledverlichting rondom, dagrijlichten en een USB-poort. De Competition Green lak brengt een eerbetoon aan het Britse raceverleden van de Thruxton, verder zien we naast de handgeschilderde gouden details onder meer zwartgelakte zijpanelen en spatborden, goudkleurig Triumph Heritage-logo op de tank en een Thruxton Final Edition-logo. Voor de liefhebbers: in de accessoirescatalogus zit een topkuipje in lakkleur. Verliefd? Raap dan vast 21.195 euro bij mekaar, want zoveel moet ‘ie kosten. Meer info op de website.  

Deel

Gerelateerde artikels

Naast de compleet nieuwe CB1000GT toont Honda op de Eicma in Milaan ook de WN7 en kondigt het een aantal

Honda heeft in Milaan het doek van de CB1000GT getrokken, een nieuwe sport-toermotor met de CB1000 Hornet als basis. De

We kennen de Brabus 1300 R als een peperdure, exclusieve naked voor de lucky few. Met de nieuwe 1400 R