Ride-On Bandensealant

Ride-On

Wat? Wondergel uit Borculo.

Waarom? Niet meer lekrijden én je wielen niet meer te hoeven balanceren?  Als het aan het Nederlandse Ride-On ligt, is dit allemaal binnen handbereik. En dat uit een flesje met een oranje gel.

Hoe werkt het? Ride-On is via het ventiel in luttele tellen aan te brengen in elk soort band en daarna heb je een optimale bescherming tegen gaten van bijvoorbeeld spijkers, aldus de fabrikant. De gel zit op het loopvlak, waardoor er bij een lek alleen een druppel uitkomt en je gewoon door kunt rijden. Je hoeft de band dus niet meer te laten repareren.

Tegelijkertijd werkt Ride-On ook nog eens als balancer waardoor je nooit meer loodjes aan je wielen hoeft te monteren. Ook sluit de gel het loopvlak van de band hermetisch af en heb je vrijwel geen drukverlies meer. De gel is niet op water gebaseerd en droogt dus niet uit. Geen water betekent ook dat (mede dankzij de anticorrosieve ingrediënten) het wiel niet roest. Klinkt te mooi om waar te zijn? Zou kunnen, maar ze zijn in Borculo bijna een kwarteeuw bezig geweest met de ontwikkeling. Kijken hoe het werkt? Check het filmpje onder de foto.

Meer info: ride-on.com

Ride-On

Deel

Gerelateerde artikels

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui