Ride-On Bandensealant

Ride-On

Wat? Wondergel uit Borculo.

Waarom? Niet meer lekrijden én je wielen niet meer te hoeven balanceren?  Als het aan het Nederlandse Ride-On ligt, is dit allemaal binnen handbereik. En dat uit een flesje met een oranje gel.

Hoe werkt het? Ride-On is via het ventiel in luttele tellen aan te brengen in elk soort band en daarna heb je een optimale bescherming tegen gaten van bijvoorbeeld spijkers, aldus de fabrikant. De gel zit op het loopvlak, waardoor er bij een lek alleen een druppel uitkomt en je gewoon door kunt rijden. Je hoeft de band dus niet meer te laten repareren.

Tegelijkertijd werkt Ride-On ook nog eens als balancer waardoor je nooit meer loodjes aan je wielen hoeft te monteren. Ook sluit de gel het loopvlak van de band hermetisch af en heb je vrijwel geen drukverlies meer. De gel is niet op water gebaseerd en droogt dus niet uit. Geen water betekent ook dat (mede dankzij de anticorrosieve ingrediënten) het wiel niet roest. Klinkt te mooi om waar te zijn? Zou kunnen, maar ze zijn in Borculo bijna een kwarteeuw bezig geweest met de ontwikkeling. Kijken hoe het werkt? Check het filmpje onder de foto.

Meer info: ride-on.com

Ride-On

Deel

Gerelateerde artikels

Terwijl je in de vertrekhal van de luchthaven zit te wachten om te boarden naar het zuiden van Spanje waar

Aaah, september … die lege maand waarin het échte 2026-motornieuws nog op zich laat wachten en er voornamelijk met kleuren

Kawasaki’s Ninja 650 is niet meer weg te denken uit de line-up van de groenen. Sinds z’n introductie in 2017

In 2016 introduceerde Yamaha de eerste Tracer 7. Een voltreffer vanaf dag één, maar ook voor de Tracer betekent stilstand