CFMoto 800NK maakt Europees debuut in Utrecht

CFMoto 800NK

CFMoto verrast vriend, vijand én z’n eigen Benelux-importeur door de 800NK, de CFMoto-versie van de KTM Duke 790, nu reeds in productie te gooien en de motorfiets naar MOTORbeurs Utrecht te sturen voor z’n Europese première.

De 800NK was al te zien op de Eicma in Milaan, al was dat nog als prototype onder de naam NK-C22. Het blok is dus dat van de Duke 790, een 799cc paralleltwin met een topvermogen van 95 pk bij 9.500 tpm en een maximumkoppel van 81 Nm bij 8.000 tpm.

De 800NK krijgt drie rijmodi (Sport, Street, Rain), het rijklaargewicht ligt met 189 kg in lijn met dat van de Duke. De instelbare vering komt bij KYB uit het rek, terwijl J.Juan instaat voor de radiale remklauwen en 320 mm schijven. Op de tech specs is te lezen dat Bosch het ABS levert, of dat hellingshoekgevoelig zal zijn is nog niet duidelijk. De 800NK krijgt een heel eigen smoelwerk met een v-vormige ledkoplamp.

CFMoto 800NK

Benelux-importeur BW Motors laat weten dat enkel de high-end versie ingevoerd zal worden, met clip-ons en een MMI-dashboard in plaats van een 5” TFT-scherm. MMI zou een nieuw digitaal scherm zijn, gekoppeld aan je telefoon te bedienen als touchscreen, met een nog eenvoudiger bediening en menustructuur. Dat is alvast wat we leren van Audi dat het al in sommige van z’n auto’s heeft zitten, want ook bij de CFMoto-importeur zijn ze nog in blijde verwachting van meer info daaromtrent. Eveneens standaard op de high-end versie van de 800NK: cruisecontrole, een keyless systeem en een quickshifter.

Hoeveel de CFMoto 800NK moet gaan kosten is nog niet bekend, wellicht is dat wel het geval tegen dat MOTORbeurs Utrecht de deuren opent op 23 februari.

CFMoto 800NK

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red