Zero lanceert DSR/X

Zero Motorcycles presenteert met de DSR/X hun eerste adventure, na de Energica Experia de tweede volwaardige elektrische motor in dat populaire segment.  

Zero’s eerste adventure kreeg een volledig nieuwe Z-Force 75-10X motor, goed voor 225 Nm koppel en een piekvermogen van 100 pk. De DSR/X wordt aangestuurd door het Cypher III+ besturingssysteem, dat wordt bijgestaan door het Bosch Motorcycle Stability Controls-systeem dat o.a. gecombineerd remmen en Vehicle Hold omvat. Via de Zero Motorcycles app kan je de rijeigenschappen zo goed als onbeperkt instellen, van snelheid tot koppel en batterijregeneratiefuncties.


Voorts zien we een volledig nieuw ontworpen frame, een instelbare voorvork en drie geïntegreerde opbergvakken. De DSR/X heeft een rijklaar gewicht van 247 kg, de zithoogte bedraagt 828 mm. De actieradius is opgegeven voor 290 km stadsgebruik, 137 km snelweggebruik en 185 km gecombineerd gebruik, topsnelheid bedraagt 185 km/u.

Wat laadmogelijkheden betreft, is de DSR/X voorzien van een 6,6 kW oplaadsysteem (Level 1- en Level 2-laadmogelijkheden). Een deel van de opbergvakken kan ingeruild worden voor een Power Tank om de batterijcapaciteit te verhogen tot bijna 21 kWh, of een Rapid Charge Module die de minimum oplaadtijd terugbrengt tot één uur. 


De DSR/X kost 26.995 euro (zowel in België als Nederland) en staat sinds deze maand bij de dealers. Wij hebben ‘m intussen getest, een uitgebreid verslag daarvan lees je in het novembernummer. Zelf testrijden? Check zeromotorcycles.com.

Deel

Gerelateerde artikels

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui