Moto Morini introduceert Seiemmezzo-familie

Moto Morini komt met de Seiemmezzo STR en SCR, respectievelijk een naked en een scrambler. Het tweetal moet in september bij de dealers staan.

Beide motoren zijn uiteraard opgebouwd rond hetzelfde platform. De 649cc paralleltwin is goed voor 61 pk bij 8.250 tpm en 54 Nm bij 7.000 tpm. Vooraan maakt een 43 mm UPSD Kayaba de dienst uit, achter zit een monoshock van hetzelfde merk. Zowel voor- als achteraan is de vering instelbaar qua veervoorspanning, in- en uitgaande demping.


Brembo staat in voor de remmen: dubbele 298 mm schijven met zwevende tweezuigerklauwen voor, achter een enkele 255 mm schijf met tweezuigerklauw; het ABS komt van Bosch. Zowel de Seiemmezzo SCR als de Seiemmezzo STR zetten droog 200 kg op de weegschaal en hebben een tankinhoud van 16 liter.


Vanuit het zadel (810 mm) kijk je uit over een 5” TFT-kleurendisplay met geïntegreerd bluetooth-communicatiesysteem. De bedieningsknoppen op het stuur zijn verlicht. Ledverlichting rondom maakt de standaarduitrusting af.  


De Seiemmezzo SCR onderscheidt zich van de naked STR met een uitgesproken vintage scramblerlook met o.a. een hoog spatbord, flyscreen, ander zadel en een goudkleurige vork. De Seiemmezzo SCR krijgt spaakwielen die geschoeid zijn met Pirelli MT60RS, terwijl de STR lichtmetalen velgen combineert met Pirelli Angel GT’s; allebei de motoren staan op 18” voor en 17” achter.


Zowel de Seiemmezzo SCR als de STR zijn verkrijgbaar in 35 kW-versie (A2). Beide modellen komen in verschillende kleuren: Starlight White, Fire Red en Smoky Anthracite voor de Seiemmezzo STR; Navy Green en Night Black voor de Seiemmezzo SCR. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Deel

Gerelateerde artikels

Honda NT1100

Kort getest: Honda NT1100 DCT

Honda mag je ondertussen zo ongeveer de koning van de nichemarkten noemen. Toen alle Japanse merken de cruisers uit hun aanbod schrapten, bleef Big Red