De Kawasaki 400’s zijn terug van weggeweest

Voor modeljaar 2023 posteert Kawasaki de Z400 en Ninja 400 weer in de line-up. Het tweetal is al vanaf augustus beschikbaar bij de dealer. In deze voor het A2-rijbewijs geschikte modellen zit nog steeds dezelfde 399cc paralleltwin, die er in zijn Euro5-jasje zo’n 45 pk uitperst.

Het lichte maar stijve buizenframe, met motorblok als dragend deel in combinatie met de korte wielbasis, lange achterbrug en steile balhoofdhoek moet resulteren in een scherp stuurgedrag. En met een rijklaargewicht van 167 kg voor de Z400 en één kg meer voor de Ninja 400 geloven we dat te graag. De assist/slipperclutch zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en vermijdt een blokkerend achterwiel bij het terugschakelen.


Vanuit het zadel kijk je uit op een multifunctioneel lcd-display dat toerental (analoog bij de Ninja 400), snelheid, geselecteerde versnelling, brandstofniveau, kilometerstand, tripmeters, koelvloeistoftemperatuur, ECO-indicator en een klokje weergeeft.

Met een zithoogte van 785 mm en een slanke bouw is de Z400 zeer toegankelijk voor een groot aantal rijders. Optioneel is er een verhoogd zadel beschikbaar voor de langer gebeenden onder ons.  En wie wat sportievere genen draagt, zit goed bij de gekuipte Ninja 400, die maar liefst vier jaar op rij het WorldSSP300 wist te winnen.


De prijzen worden later nog meegedeeld, de kleurtjes zijn er uiteraard al wel bekend: de Z400 is er in Candy Lime Green en Pearl Robotic White, de Ninja 400 in Lime Green (KRT Edition) en Metallic Carbon Gray.

Deel

Gerelateerde artikels

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui