Nieuwe Yamaha XSR125 Legacy

Yamaha stelt de nieuwe XSR125 Legacy voor, gebaseerd op de vorig jaar gelanceerde XSR125. Blok en rijwielgedeelte bleven hetzelfde, de verschillen zitten ‘m grotendeels in de uitgesproken neo-retro looks.

Zo zijn er goudkleurige spaakwielen en speciale graphics die de klassieke vorm van de afgeronde brandstoftank én de familiebanden met de Sport Heritage-lijn moeten benadrukken. Tank, zijpaneeltjes en spatborden zijn afgewerkt in Historic Black, terwijl het zwartgekleurde Deltabox frame, de swingarm, de 37 mm upside-down voorvork en de motorcovers voor discrete maar stijlvolle looks zorgen. Uiteraard is er ledverlichting rondom, Metzeler Karoo’s maken het plaatje compleet.

Net als broertje XSR125 wordt ook de Legacy aangedreven door de vloeistofgekoelde 125cc vierkleps eencilinder, een blokje dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft in de MT-125 en de R-125. Met de rechtop zithouding, compacte wielbasis (1.330 mm) en toegankelijke zithoogte (815 mm) is de Legacy ongetwijfeld een makkelijk hanteerbaar en vlot wendbaar pakketje. De XSR125 Legacy is beschikbaar vanaf juni, op prijzen is het nog even wachten.

Deel


Gerelateerde artikels

Yamaha’s middenklasse racer werd in 2022 geïntroduceerd als een van de eerste machines in het vernieuwde supersportsegment. Voor 2026 krijgt

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW parkeert de F 450 GS als potente offroadmachine binnen het A2-segment. En met 178 kg schoon aan de haak,