Yamaha Free Spirits XSR125 customproject

Yamaha lanceert een customproject rond de kleinste Faster Son, de XSR125. Focus is dit keer niet de motorfiets of de custombouwer zelf, maar wel een aantal Yamaha-ambassadeurs die een XSR125 helemaal aanpassen aan hun levensstijl; een nieuw soort van Yard Built met praktische meerwaarde voor hun dagelijkse activiteiten, dus.

Yamaha werkt daarvoor samen met ‘Free Spirits’, en daaronder mogen we onder meer muzikanten, wakeboarders, surfers en artiesten verstaan. Bedoeling van het concept is om (bijna) uitsluitend officiële Yamaha-accessoires te gebruiken, om aan te tonen dat iedereen zijn XSR125 makkelijk een persoonlijke-touch-met-praktische-meerwaarde kan geven.


De Griekse watersporter Nikolas Plytas bijt de spits af voor Yamaha Griekenland. Nikolas heeft zich in de top vijf van de Waterski World Games genesteld, en niet onbelangrijk als Yamaha-ambassadeur: heeft meer dan twee miljoen volgers op TikTok alleen al…


Nikolas’ XSR125 werd gebouwd door de Griekse customizer Motodiktio. Om vlot te kunnen rijden op het strand werd het voorspatbord hoger geplaatst in een scrambler-stijl en werden grotere offroad-banden gemonteerd voor meer grip in het zand. Om een surfplank en wakeboard te kunnen meenemen, werden specifieke steunen gemonteerd. Aan de achterkant van de motorfiets zit een kleine, afneembare lier die kan worden verankerd aan een veilig punt op het strand zodat Nikolas zich over het water kan laten trekken op zijn wakeboard. Voor- en achteraan zitten led-richtingaanwijzers, verder zien we onder meer koplampbescherming en een andere kentekenplaathouder. Een door Nikolas ontworpen XSR125-sticker op de tank en eighties Yamaha-blauw maken zijn Free Spirit XSR125 af.

Zelf een gepersonaliseerde XSR125 samenstellen kan natuurlijk ook, en wel met de online configurator op de Yamaha-website.

Deel

Gerelateerde artikels

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui

[