Suzuki komt met een A2-vriendelijke GSX-S1000, die door het leven zal gaan als GSX-S950. Ondanks de benaming, gaat het voor alle duidelijkheid dus om hetzelfde blok dat in de nieuwe GSX-S1000 zit, maar dan teruggetuned tot 95 pk (70 kW). Dat betekent dat hij ook als A2-versie geleverd kan worden, dus op 35 kW (48 pk). Grote troef, aldus Suzuki, is een maximumkoppel van 76 Nm; waarbij de nadruk ligt op bruikbaar koppel in het middengebied. De 70 kW-versie doet het trouwens met 92 Nm.
De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design als zijn krachtigere broer, waarbij de verticaal geplaatste ledkoplamp, lichtgewicht alu velgen en het alu frame werden overgenomen; net als de van de Gixxer 1000 afgeleide swingarm en achtervering. De 950 kreeg een andere, zilverkleurige 43 mm KYB voorvork, Tokico remklauwen en een ander stuur. Het standaard elektronicapakket bevat onder meer Low RPM Assist en tractiecontrole (drie standen + uit). De GSX-S950 is leverbaar vanaf augustus, in drie kleurstellingen. Prijzen worden later bekendgemaakt.