Volgend jaar ook MotoE in Assen

Uit de voorlopige kalender van de 2021 FIM Enel MotoE World Cup blijkt dat het MotoE kampioenschap volgend jaar ook Nederland zal aandoen.

Na vijf races in 2019 en zes races dit jaar, zullen er volgend jaar zeven races verreden worden in het gestaag groeiende kampioenschap voor elektrische racemotoren. Eerder verlengde Energica (de constructeur) al het contract met de FIM tot 2022 en nu volgt dus een uitbreiding op de kalender met de toevoeging van twee nieuwe circuits. Een daarvan is dus Assen, waar de MotoE coureurs op zondagmorgen hun wedstrijd zullen rijden, voor de Moto3 race. Het andere nieuwe circuit op de kalender is Barcelona. In totaal staan er zes circuits op de kalender, het seizoen wordt afgesloten met de inmiddels traditionele dubbel op Misano. Jordi Torres zal proberen z’n titel te verdedigen, er staan (nog) geen Nederlanders op de startlijst.

De kalender:

  • 2 mei   Jerez
  • 16 mei Le Mans
  • 6 juni   Barcelona
  • 27 juni Assen
  • 15 Aug.  Spielberg
  • 19 sept.  Misano

Deel

Gerelateerde artikels

De laatste zondag van juni denderen de GP-coureurs weer massaal langs de taluds en over de beeldschermen als Assen het

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW stort zich met de F 450 GS op het boomende segment van de lichte allroads. Het doel is tweeledig: