FEBIAC stelt Brussels Motor Show uit tot 2022

FEBIAC, organisator van de Brussels Motor Show, maakt net wereldkundig dat het in januari stil zal blijven in de Heizelpaleizen. De Corona-situatie maakt het onmogelijk om het evenement te plannen, laat staan te organiseren.

FEBIAC heeft naar eigen zeggen veel inspanningen gedaan om een salonconcept voor 2021 te ontwikkelen dat een goede ervaring biedt voor auto/motorliefhebbers en dat tegelijkertijd de veiligheid en het comfort van bezoekers en exposanten garandeert. Tegenover de aanhoudende en toekomstige onzekere sanitaire omstandigheden neemt FEBIAC nu zijn verantwoordelijkheid door het salon uit te stellen naar 2022.

Salondirecteur Pierre Lalmand: “Vandaag, nu de pandemie opnieuw snel aan kracht wint, moet FEBIAC besluiten dat de huidige ontwikkeling van de COVID-pandemie het ons niet toelaat om een ‘fysiek’ auto-, motor- en licht bedrijfsvoertuigensalon te organiseren. Wij willen op geen enkele manier de veiligheidsmaatregelen en contactbeperkingen ondermijnen die de overheid van elke burger en elke organisatie verwacht.” Om de teleurstelling van haar trouwe bezoekers enigszins te verzachten, geeft FEBIAC hen graag nu al afspraak van 14 tot 23 januari 2022 voor de 99ste editie van de Brussels Motor Show.

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Meguro S1

Kort getest: Kawasaki Meguro S1

Met de W230 en deze Meguro S1 zet Kawasaki dit jaar een olijk retroduo op de markt. De twee modellen verschillen slechts minimaal, maar het

Triumph Trophy 1200

De Tegenhanger: Triumph Trophy 1200 (SE)

Met de R 1300 RT presenteerde BMW onlangs de jongste variant van zijn volbloed toermotor die zowat in zijn eentje dat segment overeind houdt. Een dik decennium

BMW R 1300 RT

Kort getest: BMW R 1300 RT

BMW had zijn melkkoeien genaamd ‘GS’ en ‘GS Adventure’ al de ingrijpende upgrade naar 1300cc en een nieuw frame gegeven en dus kon de RT