Voor 2021 heeft Honda z’n CB650R en CBR650R aangepakt. Daarbij werd in de eerste plaats gefocussed op het rijwielgedeelte, waarbij de voorvork een upgrade kreeg in de vorm van een Showa Big Piston exemplaar. Daarmee krijgen de modellen volgens Honda een beter gevoel in de voorkant in vergelijking met de vorige generatie.
Het uiterlijk wijzigde minimaal, met onder meer nieuwe zijpanelen en een stalen spatbord in plaats van een plastic exemplaar. Op beide modellen is de zitpositie lichtjes gewijzigd zodat de motoren makkelijker te hanteren vallen bij lage snelheden. Ook het dashboard kreeg een kleine aanpassing om de afleesbaarheid te verbeteren en onder het zadel zit nu ook een USB-stekker.
Om de modellen op Euro5-leest te schoeien werd ook het blok grondig onder handen gepakt, met een nieuwe ECU, veranderd profiel van de nokkenassen langs inlaatzijde en een aangepaste uitlaat en katalysator.
Honda claimt dat het vermogen gelijk is gebleven, terwijl het gewicht slechts 500 gram omhoog is gegaan.
Honda’s Africa Twin Adventure Sports krijgt verder ook een nieuwe kleur, een HRC-geïnspireerd rood, wit en blauw, waarbij verder alles bij het oude is gebleven.