MotoGP stoelendans: deur open voor Zarco

Het zal niet lang meer duren voordat Johann Zarco zal aankondigen dat hij de plek van Karl Abraham zal innemen binnen het Reale Avintia MotoGP team, de Tsjech heeft namelijk tegenover z’n fans in Brno aangekondigd per direct afscheid te zullen van de racerij.

Daarmee komt dus die felbegeerde MotoGP plek vrij voor de gevallen Franse MotoGP-held. Na een dramatisch eerste half jaar op de KTM besloot Zarco zelf een einde te maken aan z’n fabriekscontract en leek hij, zeker nadat KTM hem op een zijspoor zette, zichzelf buitenspel te hebben gezet voor 2020. Het vroegtijdige vertrek van Jorge Lorenzo zette echter weer de nodige deuren op een kier.

Het Repsol zitje van de drievoudig MotoGP-kampioen werd al snel ingenomen door Alex Marquez, een streep door de rekening voor de nog altijd ambitieuze Zarco. Met hulp van Dorna-baas Carmelo Ezpeleta en de organisator van de Franse GP werd er achter gesloten deuren een plannetje gesmeed (en met geld geschoven) om Zarco richting het Avintia team te loodsen. Zarco had eerder niet onder stoelen of banken gestoken liever niet in dit ‘B-team’ te belanden, maar dat werd gepareerd door Ducati dat de Spaanse formatie onlangs garandeerde van fabieksondersteuning (en twee GP19 Desmosedici’s) in 2020.

Zarco gaf aan te twijfelen over een terugkeer naar een topteam in de Moto2 maar nu bekend is geworden dat Augusto Fernadez de plek van Alex Marquez heeft ingenomen bij MarcVDS en Abraham vriendelijk doch dwingend naar de uitgang is gedirigeerd, is de weg vrij voor de Fransman. De manier waarop riekt wellicht naar niet geheel zuivere koffie, sportief gezien is het behoud van een rijder van het kaliber Zarco in de MotoGP natuurlijk pure winst…    

Deel

Gerelateerde artikels

Royal Enfield Interceptor 650

Voorjaarsvoordelen bij Royal Enfield

Nog tot 1 juni kun je voordeel scoren op verschillende Royal Enfield-modellen. Het voorjaarsvoordeel loopt op tot 600 euro en kan ingezet worden als korting

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met