Brand verwoest MotoE kampioenschap

Een brand in de speciale MotoE-paddock tijdens de officiële IRTA-test van de nieuwe elektrische GP-klasse op Jerez, zorgt er naar alle waarschijnlijkheid voor dat er een streep door het debuutjaar van de elektrische GP-klasse kan. Afgelopen nacht ging het speciale paddockgebouw geheel in vlammen op, met desastreuze gevolgen want ook alle 18 motoren, de kleding, het gereedschap, de laders – kortom, de hele infrastructuur – bevond zich op deze locatie.

De precieze oorzaak van de catastrofale brand is nog niet bekend, maar duidelijk is dat de Lithium-Ion accu’s van de MotoE machines de brand hebben versneld en in hevigheid hebben doen toenemen. Hoewel een officieel statement nog volgt over de oorzaak van de brand en de gevolgen voor het kampioenschap kan er vanuit worden gegaan dat fabrikant Energica voor mei, het officiële startschot van het 5 races tellende E-kampioenschap (Jerez, Le Mans, Sachsenring, Red Bull ring en Misano), niet zomaar even 18 nieuwe racemotoren – en alle toebehoren – kan produceren.

Deel

Gerelateerde artikels

De laatste zondag van juni denderen de GP-coureurs weer massaal langs de taluds en over de beeldschermen als Assen het

We pinkten een klein traantje weg toen Suzuki niet zo lang geleden aankondigde na 26 jaar de productie van de

BMW stort zich met de F 450 GS op het boomende segment van de lichte allroads. Het doel is tweeledig: