Büse Open Road

Niet het meest in het oog springende paar in onze garderobe, dit stel Büse Open Road laarzen, maar wel het schoeisel waar we snel naar grijpen als het wolkendek ons een extra douche belooft. Een sobere maar geslaagde kruising tussen een touring- en een endurolaars, die we zowel voor lange wegritten als op ‘t onverhard al enkele duizenden kilometers hebben kunnen testen – en zelfs kortstondig tijdens een flat-trackwedstrijd. Voor dat rotsvaste vertrouwen in de Büses zijn enkele goede redenen: enerzijds zijn ze soepeler en een pak comfortabeler dan mijn trouwe MX-laarzen, zonder er echt bij in te schieten qua protectie, anderzijds zijn ze ook perfect waterdicht. Dat hebben we onder andere tijdens een doorregende trip naar Garmisch-Partenkirchen mogen ondervinden, maar misschien nog duidelijker toen we onlangs met de BMW R 1200 GS en R 1250 GS naar de Ardennen vertrokken voor de fotoshoot: toen de motoren op een eilandje in de rivier de Lesse geparkeerd dienden te worden, kon ik zonder aarzelen door het water waden. Eén minpuntje: het ademend membraan blijkt soms wat astmatischer dan je zou hopen, met licht doorzwete laarzen tot gevolg. Desalniettemin: veel waar voor je geld! 

Prijs: € 199,95 | Getest door: Jelle Verstaen | Maten: 42-48 | Meer info: www.buese.com


Deel

Gerelateerde artikels

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over

KTM 990 Duke

KTM 990 Duke wordt nog scherper …

… of in elk geval: scherper geprijsd. Voordien moest je op KTM’s comeback kid 17.290 euro  stukslaan, maar de Oostenrijkers gingen aan de slag met

Joost Overzee

Amateurtoneel op commando

“Ready for piece-to-camera, Joost?” Sakkerloot, nee natuurlijk niet. Met een nog natte rug, verhoogd hartritme, verwarde geest en plakzak kom ik net door de hotelpui