De Pantah is terug!

Of nou ja, de Pantah zoals Jose Maria Rosell Andre (‘Pepo’ voor intimi) vindt dat de Pantah er anno 2019 uit zou moeten zien. Wij sluiten ons in ieder geval volledig aan bij de gedachtegang van de Spaanse zelfbouwer. In z’n werkplaats in Madrid sleutelde onze huisvriend (hoofdredacteur Van der Wal reed ooit twee keer de Ducati Clubraces op een van Pepo’s creaties, voor dit jaar zijn de besprekingen weer gaande) driftig aan een Monster 821 uit 2016.

Van alle Ducati’s is dit zo ongeveer de laatste waar je aan zou denken om een zelfbouwproject op los te laten, maar het resultaat mag er zijn. Kenmerkend is natuurlijk de korte kont van de Pantah, hét handelsmerk van XTR. Wat behouden bleef van het origineel zijn de wielen, frame, blok en swingarm, verder werd er driftig gesleuteld. De – waanzinnig – vormgegeven tank is een fabricaat uit eigen huis, evenals de kont, subframe, topkuip, koplampen, achterlicht, cnc gefreesde clip-ons, kuipsteun, rem- en koppelingshendel. De schokdemper is een Öhlins exemplaar, de voorvork is de originele upside down maar wel met binnenwerk van Andreani. De hydraulische koppelingsconversie is van Ducabike. In het oog (en oor, naar alle waarschijnlijkheid) springend is het Spark 2-in1 uitlaatsysteem met titanium ‘megafoon’ einddemper. Discacciati schijven en een radiale Brembo rempomp zetten de puntjes op de i als het op remmen aankomt, je wil dit speeltje wel heel houden nietwaar?

Heb je nu zelf een Monster 821/1200 of een nieuwe generatie Ducati Supersport maar je bent het 13-in-dozijn uiterlijk wel een beetje zat, goed nieuws: de Pantah-kit (kuipwerk, bracket, kont, tank, verlichting, subframe) is los te bestellen en volledig plug and play. Kijk eens op www.pepoxtr.com

Deel

Gerelateerde artikels

Royal Enfield Interceptor 650

Voorjaarsvoordelen bij Royal Enfield

Nog tot 1 juni kun je voordeel scoren op verschillende Royal Enfield-modellen. Het voorjaarsvoordeel loopt op tot 600 euro en kan ingezet worden als korting

BMW M 1000 XR

Kort getest: BMW M 1000 XR

De standaard BMW S 1000 XR al redelijk indrukwekkend als ‘kwieke toermachine’? Hm, het kan natuurlijk altijd kwieker. En gekker. Laat dat maar aan de M-divisie over