Behalve de productierijpe RSV4 1100, toverde Aprilia op de EICMA ook nog een conceptmodel onder het doek vandaan: de RS660. We konden een klein vreugdedansje hier niet onderdrukken. Het komt er in wezen op neer dat ze in Noale de bijl gezet hebben in de potente V4 uit de RSV4 (of Tuono 1100) – en er ‘even’ een 660cc paralleltwin uit geboetseerd hebben. Gezien z’n pedigree en de cilinderinhoud kunnen we met enige voorzichtigheid gokken dat de RS660 waarschijnlijk meer dan 100 pk uit de staande twin zal peuteren, aangevuld met een alu frame, alu swingarm (fraai scharnierend in het blok) en Aprilia Active Aerodynamics. Dat laatste is een flitsende term voor het feit dat onderdelendelen van de kuip (de wings) kunnen bewegen, waardoor ze meer neerwaartse druk veroorzaken en meer stabiliteit genereren bij hoge snelheden. Vet! In afwachting van de volledige technische gegevens, vergapen wij ons alvast even aan de plaatjes. Staat als definitieve productieversie gepland voor oktober 2019.
Sportievere elektronica voor Tiger Sport 660
Met de recent aan het gamma toegevoegde Tiger Sport 800 was het een beetje de vraag welke richting Triumph met de Tiger Sport 660 op