Alpinestars Supertech R

Eigenlijk al zolang ik dit nobele vak uitoefen, verplaats ik mijzelf in de Supertech R van Alpinestars. Dat heeft een reden. Het zijn waanzinnig goede laarzen. Punt. Dit klinkt als flauwe pr-tekst om de leverancier in kwestie te plezieren en het verzoek om een set nieuwe net even iets makkelijker te maken, maar zo is het niet. Deze laarzen zijn van de buitencategorie. Dat begint met het allerbelangrijkste: de pasvorm. Het voelt alsof er mallen gegoten zijn van je voeten, zo secuur vormen de binnenlaarzen zich naar de contouren van mijn maat 42. Niet geheel onbelangrijk, deze Italiaanse 42 is ook gewoon een Nederlandse 42, dat vergemakkelijkt eventuele aanschaf via internet. De Supertech R is door de jaren verder geëvolueerd, voor het laatst in 2015 waar de hele laars is opgefrist en onder andere een nieuwe zool en betere teensliders (titanium, met een meer hufterproof bevestiging) kreeg. Bijkomend voordeel: je kunt er ook nog een fatsoenlijk stukje op lopen. Kwaliteit heeft wel z’n prijs: circa 430 euro.

Prijs: € 430,00 | Getest door: Randy van der Wal | Meer info: www.alpinestars.com

Deel

Gerelateerde artikels

Kawasaki Meguro S1

Kort getest: Kawasaki Meguro S1

Met de W230 en deze Meguro S1 zet Kawasaki dit jaar een olijk retroduo op de markt. De twee modellen verschillen slechts minimaal, maar het

Triumph Trophy 1200

De Tegenhanger: Triumph Trophy 1200 (SE)

Met de R 1300 RT presenteerde BMW onlangs de jongste variant van zijn volbloed toermotor die zowat in zijn eentje dat segment overeind houdt. Een dik decennium

BMW R 1300 RT

Kort getest: BMW R 1300 RT

BMW had zijn melkkoeien genaamd ‘GS’ en ‘GS Adventure’ al de ingrijpende upgrade naar 1300cc en een nieuw frame gegeven en dus kon de RT