KTM 1290 Super Duke GT

Vlak voor we Mallorca gingen verkennen in het zadel van de KTM Super Duke GT, namen we even het dashboard van KTM’s kijk op de sporttoermotor in ons op. Kijkt u even mee?

Geschreven door Pieter Ryckaert Foto KTM

 

1. Verstelbaar windscherm. Een knop extra om dat elektrisch te doen, was
wellicht teveel van het goede.

2. De hier ontbrekende gps, uiteraard voor het aanduiden van de juiste route, is niet standaard. Wij hielden vooral de voorrijder in het oog. Zou een optie moeten zijn bij KTM, zo’n voorrijder die de weg echt wel goed lijkt te kennen.

3. Navigeerknoppen werken op zich goed voor de bediening van het menu naast de teller, maar je moet teveel bevestigen en alles met de duim doen. Met je wijsvinger erbij en minder expliciet bevestigen, gaat het nog makkelijker en kan je je aandacht meer op de weg, overstekende geiten en afgebrokkelde stenen houden.

4. Geen dopingcontrole bij KTM, al vragen wij ons soms af wat ze daar in de koffie doen. Dit is hydraulische vloeistof voor de koppeling.

5. Het stuur is in de lengte verstelbaar door deze vier schroeven even los te draaien. En terug vast, uiteraard…

6. Dit display gemaakt door de firma VDO kan je zelf instellen met de gewenste info; van rijmodus, veerinstelling, tripmeters, actueel of gemiddeld verbruik,…

7. Dit is de ‘core data’ volgens KTM, met een analoge toerenteller (die pas vanaf streepje 5 had moeten beginnen), een instelbaar knipperlicht voor het schakelen bij het toerental dat jij wenst en een lcd-display met snelheid, klok, benzinevoorraad, temperatuur koelvloeistof, versnellingsindicator en rijmodus.

8. Elektronische, semiactieve veren van WP. Werken geniaal goed in het omvormen van je wensen naar de juiste veervoorspanning en demping in combinatie met de weg.

Deel

Gerelateerde artikels

Furugan Fury EVO

Producttest: Furygan Fury EVO

Sinds enige tijd rijd ik met een Furygan Fury EVO airbagvest. Dit losse vest is niet gekoppeld aan een jas of iets dergelijks, maar draag